Karosa LC 956(E)
14. 3. 2008
Karosa LC 956(E)
Karosa LC 956 je zájezdovým autobusem na delší tratě. Vzhledově je stejná jako Karosa LC 936XE. Autobusy pohání motor Iveco o výkonu 228kW. Jak už zájezdový charakter napovídá, je vůz vybaven mechanickou převodovkou. Ta je šestistupňová od ZF. Modernizovaná verze 956E má výrazně pozměněnou techniku (nová přední náprava, kotoučové brzdy a vyšší maximální rychlost o 6 km/h).
| Vnější rozměry (mm) | |
| délka | 11 990 |
| šířka | 2 500 |
| výška | 3 165 |
| rozvor | 6 270 |
| zavazadlový prostor (l) | 7 000 |
| pneumatiky | 295/80 R22.5 |
| Hmotnost (kg) | |
| pohotovostní | 12 000 |
| užitečná | 6 000 |
| Karoserie & interiér | |
| druh | polosamonosná (ochráněno kataforetickou lázní) |
| počet dveří | 2 (jednokřídlé) |
| počet míst k sezení | 46-51 (podle dohody s výrobcem) |
| místa na stání | - |
| Motor | |
| typ | vznětový šestiválec chlazený kapalinou, přeplňovaný turbodmychadlem, s mezichlazením nasávaného vzduchu |
| název | Iveco Cursor 8 |
| objem (cm3) | 7 790 |
| max. výkon (kW) | 228 |
| při otáčkách/min. | 2 050 |
| točivý mom. (N.m) | 1 250 |
| při otáčkách/min. | 1 080-1 800 |
| Převodné ústrojí | |
| poháněná kola | zadní náprava |
| převodovka | manuální šestistupňová ZF 6S1600 s elektromagnetickým retarderem Telma |
| Podvozek | |
| přední náprava | tuhá LIAZ s posilovačem řízení ZF (LC 956), nezávislá RI s posilovačem řízení ZF (LC 956E) |
| zadní náprava | tuhá Meritor |
| brzdy | vpředu i vzadu bubnové (LC 956), vpředu i vzadu kotoučové s ABS a ASR (956E) |
| Provozní vlastnosti | |
| max. rychlost (km/h) | 122, 128 (na přání) (s omezovačem pouze 100 km/h) |
| objem palivové nádrže (l) | 350 |
